Het is een (wereld)wonder! - Reisverslag uit Peking, China van Bas & Sharan - WaarBenJij.nu Het is een (wereld)wonder! - Reisverslag uit Peking, China van Bas & Sharan - WaarBenJij.nu

Het is een (wereld)wonder!

Door: Bas & Sharan

Blijf op de hoogte en volg Bas & Sharan

08 September 2017 | China, Peking

Vandaag hebben we het derde wereldwonder van onze bucketlist kunnen strepen: De Chinese muur! (Er zijn in totaal zeven wereldwonderen, dus we hebben nog wel even “werk”). De muur is 6000 kilometer lang en moest het Chinese Keizerrijk en de Zijderoute bescherming bieden. We zijn met een kabelbaan omhoog gegaan, hebben vervolgens een paar uur op de muur geploeterd en zijn met een rodelbaan (!) terug naar beneden gesjeesd. Het was vandaag weer snikheet en op de muur zaten flinke kuitenbijters, afdalingen, trappen en een af en toe een recht stukje. Om de zoveel tijd zijn er wachttorentjes, waar je dan even in de schaduw kunt staan. Ondanks dat het af en toe een beetje afzien was, hebben we erg genoten van deze ervaring!

Eenmaal terug in Beijing zijn we naar het terrein geweest waar in 2008 de Olympische zomerspelen werden gehouden. We hebben onder andere het nationale stadion gezien (bird’s nest), het olympisch zwembad (water cube) en de televisietoren (die ’s avonds allerlei kleuren krijgt).