Trommeltoren, Beihai park en Wanfujing street - Reisverslag uit Peking, China van Bas & Sharan - WaarBenJij.nu Trommeltoren, Beihai park en Wanfujing street - Reisverslag uit Peking, China van Bas & Sharan - WaarBenJij.nu

Trommeltoren, Beihai park en Wanfujing street

Door: Sharan

Blijf op de hoogte en volg Bas & Sharan

10 September 2017 | China, Peking

Vandaag bezochten we eerst de trommeltoren (en de vlakbij gelegen beltoren). In de trommeltoren klommen we via een heel steile trap omhoog, naar het gedeelte waar de trommels zich bevinden. Vroeger werd hiermee de tijd aangegeven. Oorspronkelijk is de toren in 1272 gebouwd, maar in 1420 is deze verplaatst en in 1800 zijn er grootschalige restauratiewerkzaamheden aan geweest.

Daarna zijn we naar het Beihai park gelopen. Dit is nu een openbaar park, maar vroeger was het een keizerlijke tuin. Het is een heel groot park, waarvan een behoorlijk gedeelte een meer is en verder zijn er allerlei paviljoens en gebouwen. De Chinezen komen hier ook graag in hun vrije tijd. Een van de bezienswaardigheden is het 25 meter lange drakenscherm.

Via de achterkant van de Verboden Stad zijn we terug naar het hotel gelopen. In de grachten waren veel Chinezen aan het vissen. We hebben niemand een vis zien vangen, maar wel hele kleine garnalen met speciale netten.

’s Avonds zijn we naar de Wangfujing straat geweest, een bekend winkelgebied in Beijing. Een gedeelte hiervan bestaat uit allerlei dure merkwinkels, maar er zijn ook markten met allerlei prullaria en exotische hapjes (schorpioenen, insecten, zeesterren etc.). Het is een chaotische bedoeling, maar wel grappig om eens te bezoeken.